VII.C Mgr. Klára Suková

TEST UNIT 5A

TEST UNIT 5B

LYŽAŘSKÝ KURZ ALBRECHTICE 2024

Den 6 – Protržená přehrada

Už včera večer jsme věděli, že dnešní den nebude vůbec možné lyžovat. Hodně prší a sníh už je hodně těžký, takže by se mohlo lehce stát nějaké zranění. My jsme ale sporťáci a ničeho se nezalekneme a tak jsme se rozhodli, že oblečeme ponča, pláštěnky a doputujeme k Protržené přehradě. Protože únava už je trochu znát, mohli jsme si zvolit mezi delší a kratší cestou. Po výstupu na Mariánskou horu už nás čekala příjemná stezka v lese, viděli jsme vodopády, pěkně jsme se sklouzli po zamrzlých cestách a nakonec dorazili do našeho cíle. Celou dobu nás provázel jemný déšť, ale na dobré náladě nám to rozhodně neubíralo. Skupina 1 absolvovala nakonec úctyhodných 11,5 km. Skupina 2 pak 8 km. Po návratu jsme se usušili, dali jsme si čaj a hned byl oběd – huráááá, řízek!!!:) Odpolední klid se hodil a pak už odpoledne deskových her v týmech. Před večeří jsme si zahráli poslední týmovku – poznej podle chuti a vůně a musíme říct, že to bylo teda docela těžký to všechno poznat. Po večeři jsme si zabalili a uklidili a večer už proběhlo vyhlašování všech soutěží a zhodnocení kurzu. No a ještě bylo překvapení – palačinka pro všechny! 🙂 Všichni, teda my i učitelé jsme se shodli, že to byl nakonec super kurz, i když sněhu nebylo moc, tak jsme ve sportování vůbec nezaháleli. No tradiční diskotéka nesměla chybět a my už se chystáme na kutě. Zítra se na vás těšíme. Čau, vaši sporťáci!!

Den 4 a 5 – lyžujeme jako ďasi

Úterní a středeční den jsme využili pořádně a strávili jsme na lyžích co nejvíce času. Jednak jsme pilovali techniku, oblouky a zvládli jsme i analýzu a zpětnou vazbu jeden na jednoho. Na červené sjezdovce bylo rušno, ale my jsme to zvládli bez nejmenšího problému. Podmínky už nejsou nic moc, my se s tím však pereme statečně a když nemůžeme být na sjezdovce, tak si prostě dáme jinou aktivitu. Moc rádi hrajeme večerní soutěže, nebo třeba taky jsme dneska absolvovali hrozně zajímavou přednášku u horské služby. Odpoledne jsme ještě stihli závod ve slalomu, který byl hrozně moc napínavý až do posledního závodníka. Výsledky ale až zítra na závěrečném vyhodnocení. Jinak abychom nezapomněli, moc dobře tu vaří, my si snad přidáváme i dvakrát nebo třikrát, prostě nám chutná a horský vzduch dělá svoje. Tak ještě zítra využijeme den na maximum ke sportování a novým zážitkům a pak už zase zpátky do Prahy.

Den 3 – duchové lesa

Dneska nám počasí tolik nepřálo, tak abychom mohli lyžovat, ale jiné dobrodružství nás zavedlo do tajemného lesa plného překvapení. S podporou duchů lesa jsme se vydali na úžasnou cestu k rozhledně Světlý vrch, která nás překvapila svou výškou 21,5 metru a pak po Mariánských schodech jsme se vraceli cestou dolů do Albrechtic. Odpoledne jsme se vydali na výstup na Špičák a po náročném úsilí jsme si zasloužili osvěžující odměnu v podobě malinovky. Dolů jsme se vydali náročnými lesními traily a trochu si tak zaposilovali. Před večeří jsme si vyzkoušeli své znalosti vědomostním kvízem a logickými hádankami. Vrcholem našeho dne byla večerní UMPAGA 2024 (Ultra Mega Part Games), kde jsme mohli uplatnit všechny naše dovednosti a schopnosti. Byl to bezva závěr skvělého dne plného sportu, dobrodružství a zábavy.

Den 2 – konečně na svahu

Ráno jsme odstartovali skvělou snídaní, ani jsme nemohli uvěřit, co všechno švédský stůl nabízel. V 8:30 už jsme nakládali lyže a boty a vydali jsme se směr Špičák, abychom zahájili výcvik. Nádherné slunečné počasí nás hřálo do tváří a na sjezdovce byl pro nás nachystaný krásný manšestr. Po úvodní rozcvičce jsme se rozřadili do týmů podle výkonnosti. Využili jsme modrou, červenou a někteří i černou sjezdovku a byla to paráda. Natáčeli jsme videa pro analýzu pohybu, abychom si prohlédli chyby a kde se můžeme ještě zlepšovat. Po skvělém obědě jsme si dali polední klid a pak zas hned na sjezdovku. Chtěli jsme dnešní den využít na maximum, dokud nám počasí přeje. Před večeří jsme si řekli zajímavé informace o výstroji a výzbroji a něco málo o historii lyžování. Večer nás čekají zábavné hry a pak už spát, dneska bylo opravdu hodně zážitků.

Den 1 – příjezd a průzkum okolí

Po příjemné cestě autobusem a krátké zastávce na sváču jsme dorazili na místo našeho týdenního pobývaní a to do Albrechtic. Nebylo velkým překvapením, že nás nepřivítaly v horské krajině haldy sněhu, ale spíš zelená tráva, když se dnešní teploty šplhaly skoro k 10 stupňům. Po výborném obědě jsme vyrazili na průzkum okolí a jak se zdá, ač není mnoho sněhu, všichni jsme v dobrém rozpoložení, protože můžeme být na horách s kamarády a sportovat. Obhlídli jsme si všechny sjezdovky, poptali jsme se vlekařů a zítra už se do toho pustíme. Před večeří jsme si zasportovali u nedalekého kopce v mixovaných týmech a byla to super výzva. Zítra už hurá na sjezdovky, ranní rozřazení do družstev a pak vesele pilovat techniku, ať jsme skvělí lyžaři. Ale hlavně ať nás to baví 🙂