VI.C Bc. Lenka Spurná

PAST SIMPLE – procvičování

TEST UNIT 1

28.2. IMAGE DIVADLO

Jen co jsme zuli přeskáče a uklidili lyže, čekala nás tentokrát kultura a to v podání herců a tanečníků v Image divadle na Národní třídě. Typicky český důmysl a vynalézavost jsou v černém Divadle Image ve službách jednoduchých a přesto účinných triků, skvělého tance a komiky beze slov. Bylo to zkrátka dech beroucí. Nejvíc se nám právě líbily asi ty komické skeče, dokonce jedné scénky jsme se přímo účastnili. A byla to dost sranda. Po představení jsme si prošli centrum Prahy, podívali jsme se do méně známých pražských uliček a zákoutí, prošli jsme přes Staroměstské náměstí a také židovskou čtvrtí a pauzu jsme si dali na trdelník u nejužšího hotelu v Praze a pak jsme se zastavili na Lávce, abychom se pokochali výhledem na Pražský hrad.

LYŽAŘSKÝ KURZ ALBRECHTICE 2024

Den 6 – Protržená přehrada

Už včera večer jsme věděli, že dnešní den nebude vůbec možné lyžovat. Hodně prší a sníh už je hodně těžký, takže by se mohlo lehce stát nějaké zranění. My jsme ale sporťáci a ničeho se nezalekneme a tak jsme se rozhodli, že oblečeme ponča, pláštěnky a doputujeme k Protržené přehradě. Protože únava už je trochu znát, mohli jsme si zvolit mezi delší a kratší cestou. Po výstupu na Mariánskou horu už nás čekala příjemná stezka v lese, viděli jsme vodopády, pěkně jsme se sklouzli po zamrzlých cestách a nakonec dorazili do našeho cíle. Celou dobu nás provázel jemný déšť, ale na dobré náladě nám to rozhodně neubíralo. Skupina 1 absolvovala nakonec úctyhodných 11,5 km. Skupina 2 pak 8 km. Po návratu jsme se usušili, dali jsme si čaj a hned byl oběd – huráááá, řízek!!!:) Odpolední klid se hodil a pak už odpoledne deskových her v týmech. Před večeří jsme si zahráli poslední týmovku – poznej podle chuti a vůně a musíme říct, že to bylo teda docela těžký to všechno poznat. Po večeři jsme si zabalili a uklidili a večer už proběhlo vyhlašování všech soutěží a zhodnocení kurzu. No a ještě bylo překvapení – palačinka pro všechny! 🙂 Všichni, teda my i učitelé jsme se shodli, že to byl nakonec super kurz, i když sněhu nebylo moc, tak jsme ve sportování vůbec nezaháleli. No tradiční diskotéka nesměla chybět a my už se chystáme na kutě. Zítra se na vás těšíme. Čau, vaši sporťáci!!

Den 4 a 5 – lyžujeme jako ďasi

Úterní a středeční den jsme využili pořádně a strávili jsme na lyžích co nejvíce času. Jednak jsme pilovali techniku, oblouky a zvládli jsme i analýzu a zpětnou vazbu jeden na jednoho. Na červené sjezdovce bylo rušno, ale my jsme to zvládli bez nejmenšího problému. Podmínky už nejsou nic moc, my se s tím však pereme statečně a když nemůžeme být na sjezdovce, tak si prostě dáme jinou aktivitu. Moc rádi hrajeme večerní soutěže, nebo třeba taky jsme dneska absolvovali hrozně zajímavou přednášku u horské služby. Věděli jste, že pes je schopný najít člověka, který je i 4 metry pod sněhem? Záchranáři nás nechali vyzkoušet si různé věci v praxi a za odměnu jsme si pořídili parádní fotky na sněžném skútru. Odpoledne jsme ještě stihli závod ve slalomu, který byl hrozně moc napínavý až do posledního závodníka. Výsledky ale až zítra na závěrečném vyhodnocení. Jinak abychom nezapomněli, moc dobře tu vaří, my si snad přidáváme i dvakrát nebo třikrát, prostě nám chutná a horský vzduch dělá svoje. Tak ještě zítra využijeme den na maximum ke sportování a novým zážitkům a pak už zase zpátky do Prahy.

Den 3 – duchové lesa

Dneska nám počasí tolik nepřálo, tak abychom mohli lyžovat, ale jiné dobrodružství nás zavedlo do tajemného lesa plného překvapení. S podporou duchů lesa jsme se vydali na úžasnou cestu k rozhledně Světlý vrch, která nás překvapila svou výškou 21,5 metru a pak po Mariánských schodech jsme se vraceli cestou dolů do Albrechtic. Odpoledne jsme se vydali na výstup na Špičák a po náročném úsilí jsme si zasloužili osvěžující odměnu v podobě malinovky. Dolů jsme se vydali náročnými lesními traily a trochu si tak zaposilovali. Před večeří jsme si vyzkoušeli své znalosti vědomostním kvízem a logickými hádankami. Vrcholem našeho dne byla večerní UMPAGA 2024 (Ultra Mega Part Games), kde jsme mohli uplatnit všechny naše dovednosti a schopnosti. Byl to bezva závěr skvělého dne plného sportu, dobrodružství a zábavy.

Den 2 – konečně na svahu

Ráno jsme odstartovali skvělou snídaní, ani jsme nemohli uvěřit, co všechno švédský stůl nabízel. V 8:30 už jsme nakládali lyže a boty a vydali jsme se směr Špičák, abychom zahájili výcvik. Nádherné slunečné počasí nás hřálo do tváří a na sjezdovce byl pro nás nachystaný krásný manšestr. Po úvodní rozcvičce jsme se rozřadili do týmů podle výkonnosti. Využili jsme modrou, červenou a někteří i černou sjezdovku a byla to paráda. Natáčeli jsme videa pro analýzu pohybu, abychom si prohlédli chyby a kde se můžeme ještě zlepšovat. Po skvělém obědě jsme si dali polední klid a pak zas hned na sjezdovku. Chtěli jsme dnešní den využít na maximum, dokud nám počasí přeje. Před večeří jsme si řekli zajímavé informace o výstroji a výzbroji a něco málo o historii lyžování. Večer nás čekají zábavné hry a pak už spát, dneska bylo opravdu hodně zážitků.

Den 1 – příjezd a průzkum okolí

Po příjemné cestě autobusem a krátké zastávce na sváču jsme dorazili na místo našeho týdenního pobývaní a to do Albrechtic. Nebylo velkým překvapením, že nás nepřivítaly v horské krajině haldy sněhu, ale spíš zelená tráva, když se dnešní teploty šplhaly skoro k 10 stupňům. Po výborném obědě jsme vyrazili na průzkum okolí a jak se zdá, ač není mnoho sněhu, všichni jsme v dobrém rozpoložení, protože můžeme být na horách s kamarády a sportovat. Obhlídli jsme si všechny sjezdovky, poptali jsme se vlekařů a zítra už se do toho pustíme. Před večeří jsme si zasportovali u nedalekého kopce v mixovaných týmech a byla to super výzva. Zítra už hurá na sjezdovky, ranní rozřazení do družstev a pak vesele pilovat techniku, ať jsme skvělí lyžaři. Ale hlavně ať nás to baví 🙂

BESEDA S OLYMPIONIKEM LUKÁŠEM ROHANEM

V pátek 3.11. 2023 proběhne v naší škole beseda s olympijským sportovcem Lukášem Rohanem, který  reprezentuje naši zemi ve vodním slalomu.  Budeme mít možnost s ním pohovořit o jeho sportovní kariéře, cestě k úspěchu a životních hodnotách, které ho dovedly až na olympiádu,

Bude to pro nás zapálené sportovce skvělá příležitost  dozvědět se o tom, jakým úsilím, odhodláním a obětavostí se stane člověk olympijským medailistou.

VOLBY VE TŘÍDĚ

V pondělí 16.10.2023 proběhly v naší třídě volby. Volili jsme si předsedu třídy, také místopředsedu a pokladníka. Bylo to velmi napínavé, volilo se ve dvou kolech a dokonce proběhla i mimořádná volba. Hlasy se vždy sčítaly z volební urny. Dále jsme také potřebovali zástupce do školního parlamentu a protože za šestou třídu mohou nastoupit zástupci dva, tak jsme vybírali ze čtyř dvojic. Celé volby se nesly v přátelském duchu a oponenti pak gratulovali vítězům.  A jaké byly výsledky?

Předseda třídy: Jan Kos

Místopředseda třídy: Vojtěch Rybák

Pokladník: Štěpán Semrád

Zástupci parlamentu: Lukáš Záluský, David Urválek

ADAPTAČNÍ KURZ – Pec pod Sněžkou 2023

Den 4.

Ráno jsme odstartovali rozcvičkou s výhledem na námi pokořenou Sněžku. Hned poté nás totiž čekala dobrodružná hra, která vyžadovala nejen rychlé nohy, ale taky dobrou strategii. Jako „potapěči“ jsme lovili vzácné drahokamy  a snažili se dostat šifru ze dna oceánu a nebezpečí na nás číhalo nejen v podobě časového limitu, ale hlavně v podobě paní učitelek – černé chobotnice a modré murény 🙂 Po svačině jsme soutěžili ve dvou vědomostních soutěžích a po obědě už nás čekaly obávané problémovky a hra, ve které bylo opravdu zapotřebí nás všech. V komunikaci jsme se opravdu zlepšili, takže stačilo pár pokusů a měli jsme to. Euforie byla neskutečná, všichni jsme skákali snad dva metry do vzduchu. Večer jsme se zas proměnili na inženýry NASA a postavili neuvěřitelně bytelné lodě pro naše vejconauty. No a poslední energii jsme vynaložili samozřejmě na tanec a bylo to bezva. Vlastně jsme se shodli, že všechno tady s naší třídou je príma. Tak se na vás zítra těšíme, máme co vyprávět!

Den 3.

Dnešní den, a to hlavně odpoledne, bylo pro nás tak trochu odpočinkové, abychom předešli hlavně zraněním z únavy. Ráno jsme si dali pořádnou snídani a cítili jsme se jako králové, protože ve zdejší chatě servírují švédské stoly. Dopoledne jsme vyzkoušeli hru na postřeh, paměť, rychlost, sílu i vytrvalost. Po výborných borůvkových knedlících na oběd jsme měli odpoledne zaměřené hlavně na týmovou spolupráci, komunikaci a domluvili jsme si pravidla, podle kterých chceme další roky v naší třídě fungovat. A nakonec musíme říct, že nám to šlo skvěle. Před večeří jsme vyzkoušeli jestli máme v sobě smysl pro rytmus, takže rytmické tance nesměly chybět a nakonec nás večer čekala ta nejzábavnější část a to módní přehlídka. O originální masky opravdu nebyla nouze a hodně moc jsme se nasmáli. Zítra nás čeká výzva a to v řešení tzv. „problémovek“, kdy je zapotřebí každého z nás. Tak o tom zas zítra. Ahoóóój!

Den 2.

Dnešní ráno bylo jako stvořené, abychom se vydali na naší expedici. Věděli jsme, že to není lehký úkol, protože nás čekalo nejen 800 výškových metrů stoupání, ale také ztížené povětrnostní podmínky. Naštěstí nás celou dobu provázelo sluníčko. Dnes jsme zvládli úspěšně zdolat Obří Důl, vystoupat na Sněžku (1603 m), projít si Krkonošskou tundrou, nabrat síly na Luční boudě a Výrovce a zakončit sestupem přes Liščí hřeben až na naší krásnou chatu. Expedici jsme zakončili pořádným protažením a chvilku se kochali výhledem na naší cestu a tím neuvěřitelným výkonem, protože jsme dnes v nohách měli úctyhodných 26 km. Všichni jsme v pořádku a máme pořád dost energie, tak jsme večer zahráli hry a zasoutěžili ve vědomostním kvízu.

Den 1.

První den jsme vůbec nezaháleli a hned jsme se po skvělém obědu vydali na průzkum okolí, zahráli si několik soutěží, učili jsme se spolupráci a komunikaci v týmu a pořádně si zasportovali. Večer jsme věnovali prohlubování znalostí o přírodě, přírodních podmínkách, národních parcích a také jaké je důležité vybavení na horskou túru a bezpečnost na horách. Po důkladné přípravě a strategii na zítřejší expedici, jejíž cílem bude zdolání nejvyššího vrcholu v ČR – Sněžky jsme ještě zvládli trochu kreativní činnosti a pak už spát, abychom byli zítra v plné síle.

Dojeli jsme v pořádku na místo pobytu v Peci pod Sněžkou – Husova bouda. Počasí nám zatím přeje. Zařadili jsme ale ihned změnu v programu, zítra vyrážíme na celodenní túru na Sněžku, protože ve středu se má ochladit. Zdravíme, třída VI.C

SPORTOVNÍ ZÁŽITEK  – MISTROVSTVÍ EVROPY V BASEBALLU

Přímo od vedení klubu Eagles Praha baseball a softball (www.eagles.cz) jsme dostali jako sportovní třída pozvánku na velkolepou akci v pálkovacích hrách a to ME v baseballu, kterou hostí právě Česká republika v několika městech včetně Prahy. V pondělí 25.9.2023 nás tak čeká velký zážitek, kdy uvidíme zápas evropských super týmů od 11:00 hodin a také vyzkoušíme některé z dovedností v zóně České baseballové asociace. Mezi tradiční disciplíny patří například odpal ze stativu, hod na přesnost a v rámci soutěže hodu na rychlost budeme soutěžit o zajímavé ceny.

Sraz: pondělí 25.9.2023 v 7:55 ve třídě

Sebou: sportovní obuv a oděv, pití, svačinu

Návrat: na konci vyučovaní ve 13:30 (není třeba odhlašovat oběd)