STEM SOUTĚŽ 2025 – FINÁLOVÉ KOLO PODROBNOSTI

Děkujeme všem zapojeným školám za účast ve finálovém kole soutěže STEM (zkratka z anglických slov Science, Technology, Engineering, Mathematics – v překladu přírodní vědy, technologie, inženýrství a matematika), které se uskutečnilo v pondělí 10. listopadu v prostorách naší školy. Společně se nám podařilo vytvořit prostředí, které zaručovalo férové a otevřené zápolení jak jednotlivců, tak týmů. Soutěž byla nejen o poměřování sil, ale také o sdílení zkušeností, inspirace a nových nápadů v oblasti programování a přírodních věd. Velké poděkování patří všem organizátorům a také našim žákům z 8. a 9. tříd, kteří se aktivně zapojili do příprav a pomohli zajistit hladký průběh celé akce.


Jak byl den organizovaný?

V pondělí 10. listopadu se v budově naší školy uskutečnilo finálové kolo soutěže STEM. Celkově se do soutěže zapojilo kolem 70 žáků z 5 škol. Finálové kolo soutěže STEM nabídlo žákům možnost ověřit si své znalosti a dovednosti v oblastech, které jsou dnes klíčové pro moderní vzdělávání. Účastníci se zapojili do úloh zaměřených na logické myšlení, algoritmizaci, práci s daty a aplikace přírodovědných principů v praxi. Soutěž nebyla jen o poměřování sil – stala se místem, kde se potkávaly nové nápady, vznikaly spolupráce a sdílela se inspirace mezi jednotlivci i týmy.
Atmosféra byla přátelská, ale zároveň soutěživá, což motivovalo žáky k maximálním výkonům. Velký přínos akce spočíval také v tom, že ukázala, jak propojení přírodních věd a technologií otevírá cestu k inovacím a kreativnímu řešení problémů.

8:30–9:00 probíhal příchod a registrace škol a soutěžících.
9:00–9:15 následovalo úvodní slovo organizátorů v knihovně školy, které zahájilo soutěžní den.
9:30–10:30 se soutěžící utkali v jednotlivých kategoriích. Pedagogové mezitím měli možnost seznámit se s novinkami od společnosti Růžovka a.s.
11:00 proběhlo slavnostní vyhlášení vítězů za účasti zástupce z odboru školství Prahy 12 Mgr. Martina Kavky.
11:30 bylo soutěžní klání oficiálně ukončeno.


Fotografie z akce: ZDE pod tímto odkazem.


1. Kategorie 1.–3. třída: Žáci pracovali s aplikací Hour of Code, která je ideální pro první seznámení s principy programování formou interaktivních úkolů a her.

Vítězové: 1. místo Petr Bernard (ZŠ Rakovského), 2. místo Mihaly Kozurak (ZŠ Rakovského), 3. místo Jan Možíš (ZŠ a MŠ Angel) , 4. místo Martin Šafka (ZŠ a MŠ Angel)

Garant kategorie: Mgr. Petr Bor

Přihlášené školy: ZŠ Rakovského a ZŠ Angel

Forma soutěže: Zápolení jednotlivců z každé školy 5 žáků + 1 náhradník.


2. Kategorie 4.–5. třída: Soutěžící využili stavebnici LEGO Spike Essential, která podporuje kreativitu a logické myšlení při tvorbě jednoduchých robotických projektů.

Garant kategorie: Mgr. Yakoub Benradouane

Vítězové: 1. místo Otto Mixa, Antonín Přikryl, Martin Hendrich (ZŠ u svatého Štěpána), 2. místo Emma Daňková, Lucie Fabiánová, Alžběta Holíková (ZŠ Rakovského), 3. místo Petr Koukol, Ondřej Veselý (ZŠ Rakovského), 4. místo Šimon Martinec, Kamron Otajanov, Richard Žitný (ZŠ Rakovského)

Přihlášené školy: ZŠ Rakovského, ZŠ u svatého Štěpána a ZŠ Bratří Venclíků

Forma soutěže: Klání 5 týmů (2-3 žáci) z každé školy.


3. Kategorie 6.–7. třída: Účastníci programovali pomocí pokročilejší stavebnice LEGO Spike Prime, která umožňuje vytvářet komplexnější robotické konstrukce a algoritmy.

Garant kategorie: Mgr. Jiří Skalník

Vítězové: 1. místo Nikolas Řezníček, Rozálie Černá, Tomáš Znamenáček (ZŠ Rakovského), 2. místo Petr Fára, Jan Kreidl, Demian Nelidin (ZŠ Bratří Venclíků), 3. místo Micolas Planý, Erik Felzmann, Klára Fremutová (Základní škola T. G. Masaryka v Praze 12), 4. místo Matěj Staněk, Jakub Jonák a Martin Vařenka (ZŠ Rakovského), 5. místo David Kubeš, Maxym Yavorskyy, Nguyen Duy Phuc (ZŠ Rakovského)

Přihlášené školy: ZŠ Rakovského, ZŠ Bratří Venclíků, ZŠ T.G. Masaryka V Praze 12

Forma soutěže: Soutěž 3 týmů (2-3 žáci) z každé školy.


4. Kategorie 8.–9. třída: Žáci se utkali v programování s arkádovou konzolí Kitronik, která nabízí možnost navrhovat vlastní hry a interaktivní aplikace v prostředí připomínajícím klasické herní konzole.

Garant kategorie: Mgr. Petr Polák

Přihlášené školy: ZŠ Rakovského, ZŠ Bratří Venclíků, ZŠ T.G. Masaryka V Praze 12, ZŠ a MŠ Angel a Gymnázium Opatov

Vítězové: 1. místo Martin Šintler (ZŠ a MŠ Angel), 2. místo Václav Kalina (Gymnázium Opatov), 3. místo Damir Askarov (ZŠ Rakovského), 4. místo Arnold Frič (ZŠ u svatého Štěpána)

Forma soutěže: Turnaj jednotlivců z každé školy 1 žák + 1 náhradník.

Co bylo možné vyhrát:

Hlavní výhra pro 1. místa v jednotlivých kategoriích – Kitronik Arcade konzole pro MakeCode

Další ceny:

4x paměťové karty Adata 32GB USB2.0

4x paměťové karty Adata 16GB USB2.0

1x LEGO® Education 2000470 studentská sada BricQ Motion Prime (Personal Learning Kit)

1x LEGO® Education 2000471 studentská sada BricQ Motion Essential (Personal Learning Kit)

2x LEGO® Education 2000481 studentská sada Essential (Personal Learning Kit)

Těšíme se na nadcházející 2. ročník soutěže, který proběhne na podzim 2026. Věříme, že společně strávený čas přinesl inspirativní podněty a přispěl k dalšímu rozvoji žáků.

📸 Upozornění na fotografování – GDPR

V průběhu této akce docházelo k fotografování a pořizování audiovizuálních záznamů za účelem dokumentace a propagace soutěže.

Účastí na akci soutěžící brali na vědomí, že:

  • mohli být zachyceni na fotografiích nebo videu,
  • tyto záznamy mohly být použity pro interní i veřejné účely (např. web, sociální sítě, tiskové zprávy),
  • zpracování proběhlo v souladu s Nařízením EU 2016/679 (GDPR) a dalšími platnými právními předpisy.

Pokud jste si nepřáli být fotografováni, byla možnost o tomto informovat organizátory na místě – bylo respektováno vaše právo na ochranu osobních údajů. Po skončení akce je nesouhlas možné vyjádřit na email petr.polak@zsrakovskeho.cz.

Komentáře jsou uzavřeny.